Bodnár Előd a körzetében gyakorlatilag minden ház minden lakásába bekopogtatott már. – Az utóbbi években az itt élőket érintő legnagyobb problémákra nem volt válasza az önkormányzatnak, és a körzet jelenlegi, baloldali képviselőjét nem sokat láttuk az elmúlt években a hegyen, pedig lennének megoldásra váró feladatok – mondja Előd. Az emberekkel folytatott beszélgetései során pedig általában ugyanazok a problémák köszöntek vissza.
– A Naphegy és a Gellérthegy egyes utcáiban elviselhetetlen az átmenő forgalom. Sok autós a Hegyalja, a Bartók Béla és a Villányi úton tapasztalható hatalmas forgalmat a környék utcáin átvágva próbálja kikerülni, ez pedig sok kellemetlenséget okoz az itt élők számára. Ezeket a napi ingázókat ki kellene tiltani innen, mert ezek az utcák, nem ekkora forgalomra lettek tervezve és a sok autó miatt nagy a balesetveszély is – folytatja Előd. Az egyik megoldás az lenne szerinte, ha a Naphegy is és a Gellérthegy első kerületi oldalának minél nagyobb része lakó-pihenő övezeti besorolást kapna. – Ebben az esetben csak az itt élők és a célirányosan ide érkezők hajthatnának be a körzetbe és így megszűnne az „átjáróház” jellege a területnek – teszi hozzá Előd.
A képviselőjelölt szerint a turistabuszok helyzetének rendezésére is mielőbbi cselekvésre van szükség, mert szorít minket az idő.
– A buszkérdés a tabániakat, a naphegyieket és a gellérthegyieket egyaránt érinti, és az itt élők nem szeretnének újra pöfögő, füstölgő dízel buszokat látni miután elkészül a Citadella. Ez egyöntetű vélemény. V. Naszály Márta polgármester-asszony többször is emlegetett egy turistabusz irányítási koncepciót, mint javaslatot, csak amellett, hogy erről még semmilyen részletet nem sikerült megtudnunk, ez se a buszmentesítés irányába mozdítja el a vitát. Márpedig a helyiek egyértelműen azt szeretnék, hogy a buszok egyáltalán ne jöhessenek be a csendes utcákba, és egy nagy forgalommal, zajjal, kosszal járó buszpályaudvart se szeretnének. – folytatja gondolatait Előd.
A közlekedésben szinte minden összefügg mindennel, és a harmadik legégetőbb feladat is ehhez kapcsolódik.
– Szükség van a Hegyalja út közlekedésének stratégiai átgondolására annak érdekében, hogy újra össze lehessen kötni a Naphegyet és a Gellérthegyet, amiket most ez az út durván elvág egymástól – teszi hozzá Bodnár Előd. Mint mondja: lényegében egy városon belüli autópálya szeli át az első kerületet, ami egyrészt zajos, másrészt hangos, nem utolsó sorban pedig balesetveszélyes is. Nem is igazán tudok hasonló példát mondani más európai fővárosból erre a helyzetre. Vannak gellérthegyi szülők, akik azért nem íratták be gyereküket a Lisznyai utcai iskolába, hogy ne a veszélyes Hegyalja úton kelljen naponta átkelniük – mondja el a képviselőjelölt. Ezeknek a problémáknak a megoldása nyilván túlnyúlik a kerület hatáskörén, ezért szükséges végre egy olyan kerületi vezetés, ami a permanens háborúskodás helyett hatékonyan tud tárgyalni a kormánnyal és a fővárossal is.
Tanulságos beszélgetések a választókkal
– A kopogtatások alkalmával azt tapasztaltam, hogy az embereknek jól esik, ha valaki közvetlenül felkeresi őket, és beszélget velük a helyi problémákról. Több ilyen találkozás erősítette meg, hogy igenis valós probléma az, hogy a Gellérthegy kerületi oldalán lényegében nincsen egy hagyományos értelemben vett élelmiszerüzlet. Sok idős embernek valamint a mozgásukban korlátozottaknak gondot jelent a napi bevásárlás – mesélte Előd. Ezt egy továbbgondolt önkormányzati szociális segítő koncepcióval lehetne megoldani, aminek a kidolgozásához június kilencedike után neki is kell látni. Elődnek a Gellérthegy egésze szívügye, hiszen ő is ott lakik és családja is mindenben támogatja, hiszen ők is azt szeretnék, hogy lakókörnyezetük komfortosabb és élhetőbb legyen.