A főpolgármester, Karácsony Gergely bejelentése szerint december közepén buszsávokkal nyílik meg a felújított Lánchíd. A részben elkészült Duna-hidat a közösségi közlekedők használhatják csupán, az autósoknak – egyelőre – kerülniük és várniuk kell. A főváros célja az, hogy a buszsávoknak köszönhetően legalább a közösségi közlekedés járművei akadálytalanul haladhassanak, ezzel gyors és megbízható kapcsolatot adva Buda és a pesti belváros között. A buszsávokat most az év végétől használhatják a taxik, a biciklisek és a robogósok is.
A Lánchíd felújításának befejezése 2023. őszére várható, a végleges és majdani forgalmi rendről így 2023 nyarán dönthetnek.
A most decemberben életbe lépő, a közösségi közlekedést előnyben részesítő és támogató forgalmi rendről az ígéretek szerint ki fogják kérni a budapestiek véleményét, így jövő nyáron a Budapestiek dönthetik el, hogy maradjanak-e a kizárólagos buszsávok a Lánchídon, kiszorítva az autósokat onnan ezzel.
Decembertől az eddigieken kívül új buszok is megjelennek a hídon, ami segítheti az I. kerületben és a Várnegyedben élők közlekedését. A BKK 216-os jelzéssel új járatot indít a Deák tér és a Dísz tér között – nagyobb járművekkel –, így már a megnyitás pillanatában nőni fog az itt közlekedő buszok kapacitása. A következő időszakban a 16-os és 105-ös buszok mellett a 178-as buszok is a Lánchídon fognak közlekedni.
Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke és civil aktivista véleménye szerint a Lánchíd következő féléve pont arra adhat alkalmat, hogy a tapasztalatok alapján további intézkedéseket vizsgáljanak, vagy akár ki is próbáljanak. Elmondta, hogy a BKK szakemberei is a főváros elképzeléseivel összhangban végzik a munkájukat, de nyitottak minden konstruktív javaslatra.
A civilek egy csoportja és az LMP is a Lánchíd végleges autómentesítését javasolja. Csárdi Antal, Belváros-Várnegyed országgyűlési képviselője, az LMP frakcióvezető-helyettese sajtótájékoztatóján úgy fogalmazott hogy fővárosunk megérdemli, hogy „emberbarát várossá” váljon. Ehhez csökkenteni kell a légszennyezést, elsősorban a közösségi közlekedés növelésével és forgalomcsökkentéssel. Az LMP szerint a főváros forgalomcsillapításának egyik eszköze a dugódíj bevezetése, a másik a klímabérlet. Szerintük a Lánchíd és a rakpart autómentesítése lehetne az első lépés a fővárosi forgalomcsillapításhoz és egy központi sétáló zóna megteremtéséhez.
Ez alapvetően nem egyenlő az autók teljes kitiltásával, de előnyben részesíti a gyalogos, kerékpáros és közösségi közlekedés fejlesztését – fogalmaztak az LMP képviselői, akik szerint egy „15-20 perces várost kell teremteni”, ahol 15-20 percen belül minden, az élethez szükséges funkció – iskola, bolt, posta, orvos – elérhető.
Budapest főépítészének, Erő Zoltánnak a szakmai véleménye az Index hasábjain jelent meg. A főépítész arra a kérdésre, hogy el tudná-e képzelni a Lánchidat csupán gyalogoshídként, így válaszolt:
„Nem, ez biztosan rossz irány. Nem is a város forgalma szempontjából – hiszen azt a teljes lezárás mellett is tudomásul vették vagy legalábbis elviselték a városlakók –, hanem a híd adottságai miatt. A járdák és az útpálya ugyanis nagy méretű szerkezeti elemekkel van elvágva egymástól, ezeket a hossztartókat nem lehet átugrani, megkerülni. A Lánchíd nem olyan, mint a prágai Károly híd, ahol korláttól korlátig szabadon sétálhatunk. Gyalogoshídnak a Szabadság híd is jobb lenne.”
A Lánchíd felújításával párhuzamosan megújul és a felújítás előrehaladtával megnyílhat a Clark Ádám tér is. Visszaállítják az eredeti körforgalmat és fokozatosan visszaépítik a virágágyást is, amit az építkezési munkálatok miatt kellett elbontani ideiglenesen. A füvesítés mellett december közepére az első, téli időjárásnak megfelelő növényeket is visszatelepítik a tér közepére, visszaállítva ezzel a tér hagyományos képét és berendezését.
A híd felújítása sem áll meg, az ütemtervnek megfelelően és költségkereten belül tovább folytatódik. Elkezdték a megújult világítótestek felszerelését, már a helyükre kerültek a pesti és a budai kapuzat alá függesztett kandeláberek, a híd „feldíszítését” hamarosan a pesti oldali és a mederkandeláberek elhelyezésével, majd a pesti korzókorlátok és parti lámpatestek visszaépítésével folytatják a kivitelező szakemberei. A tervek szerint december közepére a budai oldal díszes bronzkandeláberei is a helyükre kerülnek. A Lánchíd felújítása többek között a járdák felújításával és a műemléki elemek rekonstrukciójával folytatódik.
A 2021 tavaszán kezdődött felújítás a tervek szerint 2023 őszéig tart.