Igazgatási szünet lesz a hivatalokban december 22- január 6-ig. A kormány- és földhivatalokban csak korlátozottan lehet ügyet intézni igazgatási szünet ideje alatt.
Érdemes mielőbb elintézni hivatalos feladatainkat, még a hosszú, téli igazgatási szünet előtt a kormányablakokban, ugyanis a legtöbb hivatalos ügyintézési lehetőség teljesen szünetel december 22. és január 6. között.
A Miniszterelnökség közleménye szerint ebben az időszakban „a legtöbb hivatali ügyfélszolgálat zárva lesz, de a halaszthatatlan közfeladatokat és hatósági teendőket ellátják a kormányhivatalok“.
Emiatt azt kérik, aki teheti, az előre tervezhető ügyeit még december 21-ig intézze el.
A hivatalos közlemény információi szerint, az energiaár-emelkedés miatt az állami szerveknél is a gázfelhasználás csökkentése vált szükségessé, ezért december 22. és január 6. között igazgatási szünetet rendelt el a kormány.
- A sürgős esetekben a szünetben is felkereshető kormányablakok korlátozott nyitvatartása országosan egységes lesz: december 22-én csütörtöki ügyfélfogadási rend szerint működnek, majd karácsony után, hétfőtől csütörtökig 8 és 16 óra között lesz lehetőség az ügyintézésre. Az érintett pénteki napokon (december 23-án, 30-án és január 6-án) minden kormányablak és okmányiroda zárva tart.
- Az elkészült okmányok kézbesítését december 12-től már csak olyan kormányablakokba lehet kérni, amelyek az igazgatási szünetben is nyitva lesznek. A nyitva tartó kormányablakokról a kormanyablak.hu oldalon lehet tájékozódni.
- Az egyéb kormányhivatali ügyfélszolgálatok közül a legtöbb teljesen zárva lesz.
- A földhivatalokban még január 9-én is szünetel a ügyfélfogadás, ugyanis ekkor dolgozzák fel az addig postán vagy elektronikusan beérkezett kérelmeket. A személyes ügyintézésre legkorábban január 10-én lesz lehetőség.
A folyamatosan indokolt hatósági ellenőrzéseket, és a krízishelyzetek elhárításával összefüggő feladatokat a kormányhivatalok az igazgatási szünet idején is elvégzik, többek között a népegészségügy, az áldozatsegítés, a munkavédelem, az állategészségügy és élelmiszerbiztonság, a fogyasztóvédelem területén, illetve a Családvédelmi Szolgálatok is ellátják feladataikat.
A budapesti és Pest megyei műszaki vizsga-állomások korlátozott nyitvatartással működnek, az ország többi vizsgaállomása zárva tart – tájékoztatott a miniszterelnökségi közlemény.
A kérelmek elektronikus úton, a magyarorszag.hu oldalon vagy e-papíron ezen idő alatt is bármikor benyújthatók, melyek feldolgozására az igazgatási szünet végeztével kerül sor.
Kép forrása: magyarorszag.hu