Ebösszeírást tartanak a Budavári Önkormányzatban. A kerületben élő ebtartóknak és kutyatulajdonosoknak 2022. október 31. napjáig kell teljesíteniük a bejelentési kötelezettségeiket.
Az önkormányzat felhívásában azt kéri, az ebösszeíráshoz szükséges bejelentő adatlapot minden érintett teljes körűen töltse ki és juttassa vissza a hivatalhoz az alábbi módokon:
– személyesen az ügyfélszolgálatokon, vagy a kerület megbízott állatorvosánál: Dr. Hámori Zsolt szakállatorvos, Csipet Bt. 1015 Budapest, Batthyány u. 48.
– postai úton: Budapest Főváros I. kerület Budavári Polgármesteri Hivatal Igazgatási Iroda, 1250 Budapest, Pf. 35.
– elektronikusan a https://epapir.gov.hu/ szolgáltatáson keresztül; vagy az Önkormányzati Hivatali Portálon is be lehet küldeni (ágazat: általános vagy egyéb igazgatási ügyek/űrlap: ebösszeíró adatlap).
A korábbi bejelentés nem mentesít az adatszolgáltatási kötelezettség teljesítése alól – szögezik le a felhívásban. Az eb tulajdonosa és tartója ebösszeíráskor köteles a kért adatokat az önkormányzat rendelkezésére bocsátani. A nyomtatvány csak egyetlen eb adatainak bejelentésére szolgál, így amennyiben több kutya tulajdonosa, úgy az állatok számának megfelelő számú nyomtatvány kitöltése szükséges.
Az ebösszeíró adatlap beszerezhető a Hivatal ügyfélszolgálatain, valamint letölthető a https://budavar.hu/ügyintézés/állatvédelmi ügyek oldalról. Az ebösszeíró adatlap papír alapú bejelentőlapja a „18. számú bejelentőlap: Ebösszeírás”.
Az adatszolgáltatási kötelezettség elmulasztása állatvédelmi bírságot vonhat maga után. A bírság alapösszege az Ávt. 43. § (1b) bekezdésében foglaltak alapján 75.000 Ft – emeli ki az Önkormányzat.
Az adatszolgáltatási kötelezettség teljesítését és a benyújtott adatlapok valóságtartalmát az önkormányzat munkatársai szúrópróbaszerűen ellenőrizhetik – olvasható a Budavári Önkormányzat hivatalos weboldalán.